Chapter 8.58-- Creepy

posted 16th Dec 2021, 3:50 PM

Chapter 8.58-- Creepy

average rating: 5

Please vote on TWC for an important look into Keymen's past!

post a comment
author comments
view HeSerpenty's profile

16th Dec 2021, 3:50 PM

HeSerpenty

Speaking of creepy..... ya got someone comin' up behind you there, Kilion XD

-------

Dam it's been a while. Honestly guys? Probably won't be able to update again until after the holidays. My new years resolution is to get back to a regular schedule. Or maybe I will spend some time focusing on the revamping of the old pages so I can go forward with my dream to make this into a hardcover comic book lol. I'd rather my starting level be here....and as I improve from this point, well...it's better than art from 8 years ago being my start point >__>. Plus! The revamp should be exciting for my long time readers too because I've really improved the structure and writing a bit in a way that I don't think will take away from what we already have, just make it better. That's my hope anyway lol

end of message
user comments
view Alicia's profile

16th Dec 2021, 9:43 PM

Alicia

Haha oh, Hizruk. Sorry, Kilion, but sneaking around is something you just do when you're Hizruk's friend. XD Rolling in grass, sleeping outside, coming in through windows... You'll learn. LOL

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:33 AM

HeSerpenty

LoLolol this is all too true X"D

end of message
view Slim Kittens's profile

16th Dec 2021, 10:11 PM

Slim Kittens

Of course sneaking up behind someone is not creepy at all.

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:34 AM

HeSerpenty

Not at all in fact it's the prefered method of approaching people. At least in my experience... Lolol

end of message
view megados's profile

17th Dec 2021, 4:57 AM

megados

Sneaking up on someone while they're spying sneakily is perfectly OK.

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:34 AM

HeSerpenty

end of message

17th Dec 2021, 6:23 AM

:)

I now expext to see a guard, following Hizruk, watching from behind another bush, and Hellgiah, looking at all this from the top of the mountain ... and then someone from the ship looking right back at us the readers :D

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:35 AM

HeSerpenty

LOL okay that was pretty funny hahaha. I'm for it XD

end of message
view DLKmusic's profile

17th Dec 2021, 6:28 AM

DLKmusic

If the guy sneaking up behind them is who I'm pretty sure it is, you would think he learned his lesson about ticking off Hizzy the last time!
---
Don't worry about the updates, I'm surprised you got this one out knowing your December schedule! Wish your family a Very Merry Christmas from me, and I hope everyone has a happy B-Day this year!

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:36 AM

HeSerpenty

Ha ha I think you know exactly who it is XDD. And yes...this person doesn't learn lessons very well it would seem. The class idiot and all XD

Thank you so much! It's been such a weird year for me since both sides of my family moved haha. Usually I'm trying to juggle multiple places to be on Christmas and now....well it's different X"D

end of message
view sigpig's profile

17th Dec 2021, 7:30 AM

sigpig

They must lose a LOT of volleyballs when they decided to build the court that close to the wharf... lol

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:36 AM

HeSerpenty

Lolol yes it's been a real problem for sure :P

end of message

17th Dec 2021, 8:00 AM

:)

Aha, so you wanna revamp, and you gave that some proper thought. Maybe I can add a little bit to that (and for other artists here who may have the same idea):

I see you don't fret to much about your early art. Good! It's the stuff which captured the readers you now have.

And you have a goal for the revamp, a publish, and a reference point, your current art:
* It's good to realize that it never will be perfect since it always will become better. Artists should be wary of the revamp hell: You want your perfect baby, but it never gets there; with every page you do, the next day you see what you could have done better.
* Your current art certainly is ripe for publish, earlier may be good enough too. So you can be certain it's not too early.

Nevertheless, after comfortly doing some revamping, you should do a deeper re-check if it's the right way for your goal:
You should look for info from publishers or artists who published. E.g. there may be restrictions on the color pallette depending on the kind of publish, or thickness of strokes etc.

Certainly a good idea to start early (not in a rush just before a planned publish) - revamping is a skill on its own:
* You try to capture what you already have.
* Your new ways may collide with your old ways.
* The satisfaction from a revamped page is completely different from the satifaction from a new page - It's not about different grades, it's like different universes.
* Indeed you may miss the latter. Or the other way round, and you like the change. Some artists do a complete revamp before they continue, others do it in parallel, again others do the revamp after finish. I think it's a good idea to try it out a bit, and being open to switching between strategies.

:)

end of message
view DLKmusic's profile

17th Dec 2021, 3:30 PM

DLKmusic

I think this is all excellent advice, and I concur. Knowing you need to revamp the earlier work to get the pages it in the same format as your newer stuff makes me understand the need, otherwise I would say publish as is.

That being said, I would like to point out that what you did in the dungeons when Hizzy broke Shera out, and especially the final frame of that chapter when Hizzy realized he was :Free". is where I personally fell in love with your artwork.

You shouldn't need to revamp pages that already stand on their own artistically. just sayin.

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:44 AM

HeSerpenty

Ohh Don thank you so much for that feedback! I haven't gotten that far yet in my restructure and that to me is one of the core plot scenes that won't get touched but it's really helpful and nice for me to know the pivotal scenes that really gripped people. I am having a couple of my good friends who is also some of SoO's original fans haha...kinda read the updates and I think that helps make DOUBLE sure I maintain the integrity of what's already here (cuz that's important to me too haha). So far so good! I'm going to make double mental note about those elements in the scene you mentioned <3

And you are too kind <3. I mentioned this in the previous comment but another good argument for revamping old pages is all the format changes haha. It's impossible to ever print it the way it is now X"D

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:40 AM

HeSerpenty

Thank you so much for taking the time to write all of this! I read it all and I definitely am taking your advice to heart <3. I'm being very careful about it because I know I have some readers who've been following the comic a long time and honestly I care about what they think a LOT and I don't want to pull the rug out from anybody. Very little has changed except for maybe the structure of a couple scenes and even those are just the character development ones... not the important plot ones. Aaand one major problem with the earlier pages is I have a lot of page format inconsistency while I was trying to figure things out. Do I want to make huge monster pages or do I want to make normal pages.....it's a mess back there LOL. And for practical printing reasons everything should prolly match haha. So that's my thinking! I'm really hoping i can get my site redone early in the new year because I think that will really inspire me. I've been looking at the same site since 2012 LOL

end of message
view Microraptor's profile

17th Dec 2021, 10:06 AM

Microraptor

Snake boat! :-D

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:45 AM

HeSerpenty

Everything is snakes with these people! lollol

end of message
view ShaRose49's profile

18th Dec 2021, 4:57 AM

ShaRose49

I bet that totally looks creepy to any bystanders as well! X’D but I get it. Poor Hizruk!

Cool that you have some new year’s plans and resolutions! I wonder if it’s possible for me to finish chapter 4 this coming year…

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:47 AM

HeSerpenty

Haha yea people are already wary of you...sneaking around the bushes proooobably doesn't help XD

For you I believe ANYthing is possible! <3

end of message
view Archangel Daniel's profile

18th Dec 2021, 6:21 PM

Archangel Daniel

OK, Kilion is too pure for this kind of stuff :)

Also, would you two kindly turn around? No? OK, then...

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:47 AM

HeSerpenty

Kilion is such a good boi <3

LOL too distracted being creepy to know they are being creeped themselves xD

end of message

19th Dec 2021, 6:59 PM

Random reader

I binged this entire comic today & it was really good! I wouldn't revamp though, because your early art is still really good and you didn't majorly change your art style or retcon a characters design. If you did revamp, I would only revamp the first 10 pages or so, to show the readers what's coming :| just my opinion, feel free to disregard it

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:51 AM

HeSerpenty

Wow thank you so much for taking the time! After having this comic out there for so long it's really encouraging and inspiring when I get new people finding it for the first time <3. I really appreciate that feedback! The main reason for the revamp, my personal feelings about my older art aside haha, is also practical--- my formats are random aaaand I lost ALL the files for the earlier chapters...which means I only have the web versions whiiich means they are not print quality. I had disaster strike twice with losing all my working files like...2 years apart. It was earth shattering at the time X"D.

Anyways thank you again and I hope you will continue to read and enjoy! I REALLY am hoping I can get back into a regular rhythm in the new year with updates :3

end of message

19th Dec 2021, 6:59 PM

Random reader

I binged this entire comic today & it was really good! I wouldn't revamp though, because your early art is still really good and you didn't majorly change your art style or retcon a characters design. If you did revamp, I would only revamp the first 10 pages or so, to show the readers what's coming :| just my opinion, feel free to disregard it

end of message
view The Accidental Ninja's profile

20th Dec 2021, 12:43 PM

The Accidental Ninja

Blue guy, Hiz and Kilion are doing a good job of blending in with the bushes and the brown rocks. You, dressed in blue, are totally interrupting the colour scheme here. Geez.

(Merry Christmas! :D)

end of message
view HeSerpenty's profile

22nd Dec 2021, 10:53 AM

HeSerpenty

Hahaha that's true! Hiz and Kilion were pretty well color coordinated for sneaking! Dangit blue guy :P

Merry Christmas to you as well!

end of message
view megados's profile

17th Jan 2022, 4:54 AM

megados

Wow! Just seeing this new site background and color scheme here! This is great! Much more readable too! Kudos, Serpy!

end of message
view HeSerpenty's profile

20th Jan 2022, 9:35 PM

HeSerpenty

Oohh thank you so much! Lol I was getting worried because on my ipad and phone it doesn't show up as well but on any computer I've seen it the BG looks fine X"D

Haha I really wanna have the full site updated before my next update. Still have to do some art for it....but I'm getting there! I've never taken a pause like this before in 8 years, so... I think I needed it lol. And a new site will re-invigorate me. Thank you for checking in! <3

end of message
view megados's profile

22nd Jan 2022, 5:23 AM

megados

Oh yes! Always take time/make time to recharge!

end of message
view Vivocateur's profile

6th Feb 2022, 7:01 PM

Vivocateur

The new site design looks great! You've maintained a sense of uniqueness and atmosphere, but now without the distraction factor of the previous design...in this version the pages themselves don't have to compete for visual focus and the comments section has a nice and readable level of contrast.

end of message
view HeSerpenty's profile

7th Feb 2022, 9:42 AM

HeSerpenty

Thanks so much for this feedback! Everyone was so gracious with the other site haha… for so long! But I totally understand that aand totally agree. Plus blue as a color just…makes ME feel calmer. I’m looking forward to getting back into updates again <3

end of message

28th Feb 2022, 10:30 PM

Guest

.....and when it will be exactally again?

end of message
view HeSerpenty's profile

1st Mar 2022, 8:46 AM

HeSerpenty

Lol well...I've started the page sketches...hoped to get updating again for March..but had things happen to get in the way.

I feel pretty bad haha but I guess not having any breaks in 8 years.... my need for one has accumulated haha

Thank you so much for reading! For me this chapter will kick off the part of the story I've been really excited for!

end of message
view megados's profile

6th Mar 2022, 5:05 AM

megados

Don't feel bad. Stuff happens. Nice to know you're OK. :)

end of message
view megados's profile

17th Mar 2022, 5:17 AM

megados

Hey, don't mind me . . . just checking up on ya!

end of message
view megados's profile

14th Apr 2022, 5:12 AM

megados

Been a while, are you OK?

end of message
view HeSerpenty's profile

15th Apr 2022, 8:46 AM

HeSerpenty

Thank you so much for reaching out <3
I am okay. I am not sure why I can’t seem to bring myself to work on a page right not. I start it and then hit a cement wall. It’s very sad for me :’D

end of message
view megados's profile

15th Apr 2022, 3:53 PM

megados

I got a little concerned. You went dark, and I just thought to check.
Sorry to hear about your writer's block. As long as you're OK, though, that's secondary.
It'll come all in good time. :)

end of message
view HeSerpenty's profile

16th Apr 2022, 5:31 PM

HeSerpenty

I know...it's a strange feeling. Can't really explain it. I think it's because these pages are so time consuming. Crafting this story is soo time consuming...aaand ominous as this sounds, I just don't feel like I that I have much of it.
haha don't worry I don't mean this to sound like I think i'm gonna die soon or anything LOL. It's really odd. Things are happening right now and going to happen that makes all of this feel preeetty insignificant

It's not that I don't love the story or the characters---I do. I always will...but...I suppose we shall see. Maybe I just needed some months off..or maybe there's something more. X"D
Really love and appreciate you checking in though! You are a great friend! <3

end of message
view megados's profile

16th Apr 2022, 9:01 PM

megados

Believe me or no, I kinda know what you mean. I do know a lot of work goes into producing this. It's not unappreciated. When you phrase it as insignificant, I have to argue a little. In the world today there are a lot of heavy things going on. I can't speak to things directly affecting your life but there are things affecting people globally. Your story here, gives people a chance to set that aside for a while, and, for a time, exist in a different world, if that makes sense. So in that way, your work is not insignificant.

I can understand if you're not feeling it at this point, and only you know what feels right, or when it does. As long as you're OK, you'll be able to sort that out when the time comes, my friend. :)

end of message
view megados's profile

17th May 2022, 5:19 AM

megados

Hey, it's been a while.

*poke poke*

knock once if you're OK, twice if you need something :D

end of message
view HeSerpenty's profile

21st May 2022, 10:32 AM

HeSerpenty

*knocks once*

I am okay! Unable to work on this right now…but..okay! Thanks so much! <3

end of message
view megados's profile

26th Jun 2022, 4:53 AM

megados

Here's hoping you're still OK!

end of message
view HeSerpenty's profile

21st Jul 2022, 11:50 AM

HeSerpenty

I am I think..for the most part. I just don't know why it is I can't seem to rekindle the flame. Maybe God has other plans for me...but I just don't know :'D

Thank you for checking in tho always it means a lot! And sorry for not answering sooner. I just don't really check ComicFury hardly at all anymore :')

end of message
view megados's profile

21st Jul 2022, 12:48 PM

megados

Thanks for the reply! I'm glad to hear from ya. As much as I like the comic, your well-being is more important. If you're "not feelin' it", then don't force it; it'll come in its own time. Stay safe!

end of message
post a comment
tip