Serpents of Old: The Beginning

posted 13th Mar 2020, 7:51 AM

rate this page: X X X X X
average rating: 5

Please vote on TWC for a sneak peak into Chapter 8!

post a comment


view HeSerpenty's profile

13th Mar 2020, 7:51 AM

HeSerpenty

Hey everyone! I meant to share this a long time ago (and I did for a minute before I took it down lol)

Made this video for class. What do you think about more videos like this? For each character and other things? I have to figure out how to get better audio LOL but it's something I'd definitely love to do <3

Anyway I'll be back next week with a brief interlude (about 2-3 pages)..then we'll hop in to Chapter 8!

Hope you have a beautiful week!


view ShaRose49's profile

13th Mar 2020, 8:42 AM

ShaRose49

Hey, this was so cool! Haha I hope you get your comics in print someday, and maybe even get it animated, who knows?

It was a pretty decent quality video overall, way better than I could do right now lol ;)
Thanks for sharing, and for making this comic <3

view HeSerpenty's profile

13th Mar 2020, 6:28 PM

HeSerpenty

Thanks so much! Haha it would be awesome. I don't know if you watch Avatar; the Last Airbender but their hardcover comics they made? That's exactly how I'd love to have SoO be some day X"D. I feel like I'm watching the show when I read those comics lol

Thanks for watching! I'm VERY green on this video stuff but I would like to get better X"D

view ShaRose49's profile

13th Mar 2020, 7:43 PM

ShaRose49

Haha I haven’t really watched the show yet but I have flipped through those hardcover comics! That would be awesome!!

view Microraptor's profile

13th Mar 2020, 9:58 AM

Microraptor

I absolutely love "behind the scenes" material such as this, so please more! :-D

view HeSerpenty's profile

13th Mar 2020, 6:28 PM

HeSerpenty

Yay!! That inspires me to DO more! Haha thanks so much for watching! <3

view megados's profile

13th Mar 2020, 10:13 AM

megados

That's great! Cool to see how you worked it all out! (So this is what DLKmusic was alluding to) :D

I personally like videos, so yeah, if you want to do that . . . I don't know what goes into making it, cuz all I know how to do is turn record on. LOL I know a bit about playback sound systems, but almost nothing about recording.

It's also cool that you voiced it and you have a nice and pleasant voice. :)

view DLKmusic's profile

13th Mar 2020, 11:50 AM

DLKmusic

indeed it is! she had it up for about 2 minutes! I clicked on the link, and when I posted my comments and refreshed the page it was gone!!!! had to delete my comments and think of something new and clever to say!

and I whined like a lost puppy to her about taking it down too!!! and I have no shame in admitting that!

view HeSerpenty's profile

13th Mar 2020, 6:30 PM

HeSerpenty

LOL I was so shocked you even saw it Don!

view HeSerpenty's profile

13th Mar 2020, 6:30 PM

HeSerpenty

Lol thank you so much! I find it very hard to listen to my own voice but I just have to remember that other people don't see and hear me the way I see and hear myself...thank goodness XD.

VIdeos are still really hard for me, but that's all the more reason to keep doing them I guess!

view DLKmusic's profile

13th Mar 2020, 11:55 AM

DLKmusic

I get to watch it again, I'm so happy!!!!

(I'll stop staring at you with puppy dog eyes now.)

PM me and Let me know what software you used. I may have a compression VST I can send you that would be compatible! and if so, I can also turn you on to some other kewl audio fx too... like reverb, digital delay, phase shifting and chorus....

view HeSerpenty's profile

13th Mar 2020, 6:31 PM

HeSerpenty

Thanks Don! Yea no problem! Haha to make the video itself I used Premiere Pro and as for the audio I used the garbage recorder built in to my computer XDDD

I guess I was supposed to PM that...haha oops!!

view DLKmusic's profile

13th Mar 2020, 10:05 PM

DLKmusic

Check your PM's when you get a chance!

view Vivocateur's profile

13th Mar 2020, 4:56 PM

Vivocateur

That was great, and more vids on specific topics (some lore perhaps??) would be definite be welcome!

The time-lapse was cool to watch (I love watching time lapse art!) and the combination of illustrative images, segments from the comic made things interesting. Plus it was cool to learn about the background of the comic. One bit of constructive criticism is that, in future videos, I recommend turning down (or even omitting) the background music beyond the intro (like the 18 second mark); even though you've got a clear speaking voice the music is still quite loud and makes it a bit difficult to hear what you're saying.

view HeSerpenty's profile

13th Mar 2020, 6:33 PM

HeSerpenty

Yess that's all a great idea! I have so many ideas! NOw just need the time and the space on my computer to implement them XDD

And I totally get what you're saying. Man I struggled so much with that particular issue when making the video. Sometimes you couldn't hear it at all and then it was too loud and just...yea. I feel ya and I agree. Videos in the future will definitely have less of that problem so thank you for the feedback!

view Slim Kittens's profile

13th Mar 2020, 10:14 PM

Slim Kittens

Loved the animation. Of course I've been a sucker for animation my entire life.

What are your current plans for a print version of SoO?

view HeSerpenty's profile

18th Mar 2020, 2:01 PM

HeSerpenty

Thanks so much! I've always wanted to make videos like these haha. They take up so much space on the computer tho X_X

I do have plans although I have not been particularly good at implementing them (hence why I haven't started kickstarter or even patreon X"D). I have my "1st book" pretty much done except I have to redo most of the pages because all I have are the web versions aaand also I think my art NOW is a better starting point for print than my art 7 years ago X"D. I've started restructuring already but haven't started the actual art process. Aand I don't want to stop current progress in order to redo old stuff. Man there's a lot that needs to be done... but I'm determined!

view megados's profile

18th Mar 2020, 7:32 PM

megados

Hmm, maybe you could get an external drive? You can get a lot of storage, and prices are coming down as they develop bigger and bigger drives.

view alston123's profile

15th Mar 2020, 11:16 AM

alston123

That was awesome. It's really nice to hear your voice. It's so strange how we've been communicating for years, but I haven't heard your voice until now, lol. Oh and I will be buying the print comic :)

view HeSerpenty's profile

18th Mar 2020, 2:02 PM

HeSerpenty

Haha that's pretty crazy isn't it?? How we can know someone's online presence pretty well but never hear their voices.

But always thank you so much for the support! <333

20th Mar 2020, 8:09 PM

jon12

This is something that is very true. Be careful who you trust.

view Proxy170's profile

19th Mar 2020, 11:48 AM

Proxy170

I think it's cool, Serpy! And neat to hear your voice :D

view HeSerpenty's profile

22nd Mar 2020, 2:56 PM

HeSerpenty

Thanks Prox! Haha it only took me like 6 months to muster up the courage to share my voice here X"DD

view NiaNook's profile

6th Apr 2020, 11:16 PM

NiaNook

Neat, this kinda behind-the-scenes content is fun :3 An unfortunate hard lesson from your Art Institute experience. Arg, the big world is tough and currently more keen on recycling ideas than getting fresh ones from fresh new minds. Ah well, SoO would make a wonderful series; their loss!

Also, this is very different from how I imagined your voice! (no, not in a bad way, at all! Just different) I always imagine you talking all giggly since you punctuate your sentences with lots of smiley stuff XD

rate this page: X X X X X
average rating: 5
post a comment
tip