Chapter 7 COVER: The Monster Lives

posted 4th Jan 2019, 5:32 PM

Chapter 7  COVER: The Monster Lives

average rating: 5

Please vote on TWC for an important look into Keymen's past!

post a comment
author comments
view HeSerpenty's profile

4th Jan 2019, 5:32 PM

HeSerpenty

Hey everyone! Happy New Year! Back with an update on the first friday of the year...and they will continue every Friday from this point on! I hope you're excited because I sure am!

I wanted to have a show and tell of the beautiful SoO related arts I've received over the months but... I got a new computer..and haven't gotten the files off the old hard drive yet. So maybe next week!

Hope you guys had a blessed Holiday! Any favorite gifts?

Thanks for reading!

end of message
user comments
view Alicia's profile

4th Jan 2019, 5:50 PM

Alicia

AH! SO COOL! I love Hellgiah and the lighting and the colors and how you made it work with the rocks/water and EEEEEEE SO EXCITE FOR THIS CHAPTER!

end of message
view HeSerpenty's profile

4th Jan 2019, 7:00 PM

HeSerpenty

Yay thank you so much!!! I am too! :D :D!!

end of message
view megados's profile

4th Jan 2019, 6:46 PM

megados

Nice lighting and highlights! It has to be moonlight; so eerie. :D

Yeah it takes a while to 'move in' to a new system, and get everything just so.

end of message
view HeSerpenty's profile

4th Jan 2019, 7:01 PM

HeSerpenty

THank you! What I was hoping for! <3

It sure does x"D.... I can't wait to get my files back!

end of message
view ShaRose49's profile

4th Jan 2019, 6:52 PM

ShaRose49

AAAAGH, this is so gorgeous!! It looks like a movie poster, why isn’t this a movie....😭😭😭

Imma make a thread talking about which Comic Fury stories people want as movies lol

Favourite gifts? I got a couple graphic novels I love 💗

end of message
view HeSerpenty's profile

4th Jan 2019, 7:03 PM

HeSerpenty

Aww thank you so much!!! LOL that's so good to hear I worked really hard on this! :3
I always dreamed SoO would be an animated series X"D. Alas! Webcomics are the next best thing! :P

Oooo sounds like a good bounty this Christmas! You deserve it <3

end of message
view ShaRose49's profile

4th Jan 2019, 7:17 PM

ShaRose49

Aw, thanks. <3

That’s my dream for my webcomics too! It can happen! (I’m surprised at how many people I meet online have similar dreams)

end of message
view ShaRose49's profile

4th Jan 2019, 6:54 PM

ShaRose49

Also...is it weird that Hizruk reminds me of Jim from Teasure Planet? And is that a dead bird??

end of message
view HeSerpenty's profile

4th Jan 2019, 7:06 PM

HeSerpenty

Lolol it's not weird, really! They're both kinda lost souls...yearning for guidance XD. I think Jim has even Hizruk beat on bad attitude! And...skill X"D. And maturity X"D. Aaand I do admit that song "I'm still here" I can totally put to Hizzy lolol

Yes....yes it is a dead bird :'D

end of message
view ShaRose49's profile

4th Jan 2019, 7:14 PM

ShaRose49

I actually think Hizruk is more mature, but I guess that’s very debatable.

Omgosh my little brother found a dead bird and wanted to keep it as a pet. We had to force it away from him and he cried so much. Idk if I’m just a sap, but I feel like this cover showcases Hizruk’s childlike heart and sensitivity.

end of message
view HeSerpenty's profile

4th Jan 2019, 8:03 PM

HeSerpenty

Hahaha maybe in some ways XD. At least Jim succeeds when he wants to do something heroic. Hizruk just...starts wars X"D

O dear that's so sad! Your poor brother D:
That's exactly what I was hoping to capture in this image tho---thank you for seeing it! <3

end of message
view ShaRose49's profile

4th Jan 2019, 8:25 PM

ShaRose49

Hizruk still did something heroic, even if he started a war, heh!!

end of message
view ProfEtheric's profile

4th Jan 2019, 8:09 PM

ProfEtheric

Oh dang.

I really like the framing on this picture. Absolutely wonderful, Serpy!

end of message
view HeSerpenty's profile

5th Jan 2019, 9:33 AM

HeSerpenty

Thanks so much, Prof!

end of message
view MST3KFan's profile

5th Jan 2019, 1:13 AM

MST3KFan

Oooooh, so ominous!

Kind of gives me a movie poster vibe, Serpy! XD

end of message
view HeSerpenty's profile

5th Jan 2019, 9:34 AM

HeSerpenty

Haha that makes me happy!
I been waiting for this character a long time, I guess it's only fitting he gets a movie poster! XD

end of message
view DLKmusic's profile

5th Jan 2019, 11:21 AM

DLKmusic

Late to the party as usual, but s'okay, cuz I brought the honeybaked ham and a 12pak of Guinness blonde! I'm not supposed to drink though, so y'all need to save me from myself!

Awesome cover, Serpy! I Definitely want to hear Hellgiah's side of the story, but based on that evil grin he's got..... maaaaybe I'm being too hard on the council for this one?????

And I love Hizzy's look! I know that look! THAT, my friends, is what a deer caught in the headlights looks like!

end of message
view HeSerpenty's profile

7th Jan 2019, 2:34 PM

HeSerpenty

Better late than never! Pass over that ham, I"M STARVING XDD

Thanks so much! I can't wait to share his side--it's SO very different and enlightening :3 :D

Haha yus! I will get to delve in a little more in this chapter into the significance of that particular moment

end of message
view WitUnderPressure's profile

5th Jan 2019, 11:23 AM

WitUnderPressure

Join me, and together we can rule the gal-, uh, the forest...

end of message
view HeSerpenty's profile

7th Jan 2019, 2:35 PM

HeSerpenty

LOL....for a second I thought you had the wrong movie there! XD :P

end of message
view TheD-Wrek's profile

6th Jan 2019, 9:44 PM

TheD-Wrek

Agree with this looking like a cool movie poster. Looking forward future updates, Serp! o/

end of message
view HeSerpenty's profile

7th Jan 2019, 2:36 PM

HeSerpenty

Thank you D! I'mexcited too!

end of message
view junoro's profile

7th Jan 2019, 12:02 PM

junoro

WELL WELL WELL WELL WELL THIS IS QUITE A SPOOKY PAGE TO LAND ON AFTER SOME TIME FALLING BEHIND. I like it. 8D
*goes to catch up*

end of message
view HeSerpenty's profile

7th Jan 2019, 2:37 PM

HeSerpenty

Hahahaha yep it's quite the spoiler page for one who falls behind! That's okay tho :3... I don't mind! The secrets out and I'm gonna take advantage of that!

Hehe thank you so much!

end of message
view Matt Knab's profile

7th Jan 2019, 5:08 PM

Matt Knab

Meep.
That's adequately intimidating!

end of message
view HeSerpenty's profile

11th Jan 2019, 3:05 PM

HeSerpenty

Hehe just a little bit!

end of message
view The Accidental Ninja's profile

8th Jan 2019, 2:39 AM

The Accidental Ninja

Aaaaaa this cover looks so good! ALL OF IT
but I'm especially caught by Hizruk's hair for some reason, out of all the things to focus on xD
I'm concerned though, and Hizruk looks like he needs a hug :(
And happy holidays! :D idk if I have a favourite gift that I got, but I did end up in the funny situation that one of my friends seems determined for me to have a funko pop collection. She's been giving me them for my birthday/Christmas for the past few years... I don't remember ever telling her that I really wanted a funko pop collection, but apparently I have one now xD
(it's fine though, they're cute xD)
Did you have a good holiday? :)

end of message
view HeSerpenty's profile

11th Jan 2019, 3:08 PM

HeSerpenty

Yaay thank you so much!! Haha weird or not I'm glad you like that hair! I wanted it kinda pop <3


Haha that's funny about your friend! Maybe they like funko pop so YOU must like funko pop! That's cute tho :P...now you'll always have that memory for your friend <3. I did have a good holiday! I meant to get more done but I just loved having nothing to do for a couple weeks x"D...except all the crazy holiday stuff :P

end of message
view The Accidental Ninja's profile

14th Jan 2019, 10:10 AM

The Accidental Ninja

Glad you had a good holiday! :D

end of message
view JayyLyn's profile

8th Jan 2019, 9:09 AM

JayyLyn

WHOOOOOOOOOOOOOOOO IM ALL CAUGHT UP!!! oh my gosh, so much craziness, things are really heating up and we're finally getting some answers! Such a great story so far, man! Can't wait for this chapter to start up! :DDD

end of message
view HeSerpenty's profile

11th Jan 2019, 3:09 PM

HeSerpenty

Aw hey you! Hehe this is a good time to get caught up! Things are starting to get interesting!
Thank you so much! <3

end of message
view Proxy170's profile

10th Jan 2019, 12:11 PM

Proxy170

Man this cover looks SO GOOD! The colors are awesome :D And I really like that text actually for your title! What font is that? :D

end of message
view HeSerpenty's profile

11th Jan 2019, 3:14 PM

HeSerpenty

Thanks so much Proxy!!!

Hahha my old computer broke (long story)...and so I didn't have the file for the title font you made for me so I found one I thought was pretty similar! It's called Bernardo Moda Contrast.

So thank YOU for making the font to help me find this font because I liked it so well I wanted something close! <3

end of message
view NiaNook's profile

14th Jan 2019, 6:45 AM

NiaNook

Ahh, so gorgeous! Despite the brooding worry this page gives me... XD

But... this guy's been helping Hizruk, hasn't he? Maybe he's not so bad? Hopefully?

end of message
view HeSerpenty's profile

14th Jan 2019, 9:58 AM

HeSerpenty

Thank you so much! Lol..there's never ANYTHING to worry about around here... nothing at all, ever X"D

There's also no bad guys! So...we're good! >___>;;; Lololol

end of message
view LeRenardRoux's profile

25th Jan 2019, 8:53 PM

LeRenardRoux

Hooooly guacamole, the mood here. O.O This has so much depth and texture and FEELINGS.

e: I missed this cover somehow bc I definitely saw and commented on the next page :P

end of message
view HeSerpenty's profile

26th Jan 2019, 1:43 PM

HeSerpenty

Yay, thanks Roux! This cover was really important to me! I wanted it to really convey that mood and...emotion stuff. x"D

end of message
view Jarvi's profile

23rd Feb 2019, 1:05 PM

Jarvi

Beautiful cover, and it's covering beautiful things xDDDDDDD (i'm hilarious, I know!)

end of message
view HeSerpenty's profile

25th Feb 2019, 2:01 PM

HeSerpenty

Thanks so much! You ARE hilarious <33 Lolol

end of message
post a comment
tip