Chapter 4.19-- Self Defense

posted 20th Nov 2015, 1:26 PM

Chapter 4.19-- Self Defense
rate this page: X X X X X
average rating: 5
post a comment


view HeSerpenty's profile

20th Nov 2015, 1:26 PM

HeSerpenty

On a scale of 1 to Pain, how bad do you think that hurts? >__>

Whew, I just barely made it before I gotta scramble to get ready for my trip XD. This is the first page with this kind of action, and quite frankly I haven't quite figured out how to DO these type of scenes quite yet. Buuut I didn't have time to study XDD.

ANYWAYS!

PLEASE READ THIS IMPORTANT ANNOUNCEMENT....
I am going up to the Mountains for a week and will not have internet .....so I am going to have to take a break for the holiday! The next page will be a few days late, I do apologize for this inconvenience! I know its kinda a tense scene.

I love and value ALL your comments and will answer them ALL when I am able! Thank you so much for reading!!

I would be eternally grateful if you voted for us on TWC <33


view ProfEtheric's profile

20th Nov 2015, 1:44 PM

ProfEtheric

Aw dang! You're leaving us off on THIS! AMAZING cliffhanger!

Don't worry, we'll be here when you get back, and waiting with bated breath for the next page!

view HeSerpenty's profile

20th Nov 2015, 8:31 PM

HeSerpenty

thank you so much Prof!!!!! Those words encourage me as its not a common practice for me to skip a week and I really hoped this moment would be impactful!

view Chris the Blue's profile

20th Nov 2015, 1:46 PM

Chris the Blue

Well, that did not work.

The tapping moves remind me a bit of Fist of the North Star.
Omae wa mou shindeiru!

view HeSerpenty's profile

20th Nov 2015, 8:33 PM

HeSerpenty

Lolol Aw man I wish I knew that reference x'D. .... but heck I'll just take it as a compliment!

view revzet's profile

20th Nov 2015, 1:51 PM

revzet

Hizruk plz.

Have fun on your trip! Everyone needs a break every now and then :D

view HeSerpenty's profile

20th Nov 2015, 8:35 PM

HeSerpenty

Seriously Hizruk! Go home xD

Thank you!!! I am not good at taking breaks l olol.. even now as we stop to eat on our way, I can't stop thinking about the dang comic hahaha

view MST3KFan's profile

20th Nov 2015, 2:02 PM

MST3KFan

Attempt at briefly paralyzing arm...FAILED.

Time for Plan B. >_O

I actually thought at first he stabbed Keyman, but I see he punched him in the last panel.

view HeSerpenty's profile

20th Nov 2015, 8:56 PM

HeSerpenty

Red-eye Hizzy is harder to take down than anyone could have guessed!! For a second there it looked like it worked x'D

Those red scales of his can be ddeceiving!

view sketchdoll's profile

20th Nov 2015, 2:05 PM

sketchdoll

Kudos for the fight scene! It turned out good! I think Hizruk needs a firm slap upside the head to snap him out of it!

Have fun on your trip! Looking forward to the next update :D

view HeSerpenty's profile

20th Nov 2015, 9:04 PM

HeSerpenty

Thank you so much!!! I will have plenty of opportunities to practice these types of scenes
haha

I am looking forward to the next update! :3 thank u!

view TheD-Wrek's profile

20th Nov 2015, 2:54 PM

TheD-Wrek

Wow, Serp. No studying, eh? Looks amazing! And MAN, what a place to leave us hanging, lol. Can't wait to see how this goes! :D

Hope you have (had? By the time you see this) fun on your trip! See ya when you get back! :)

view HeSerpenty's profile

21st Nov 2015, 11:20 AM

HeSerpenty

Thank you so much D!!! Well this page was a challenge and i didn't have time to really do all the research necessary to pull this off x'D. Decent first attempt at least!

I am having fun! There is one spot up here with WiFi so every now and then I can come try to reply to a comment or two lolol

view Stever's profile

20th Nov 2015, 3:12 PM

Stever

When he hits that tree with his fist I can feel my knuckles ache :S

view HeSerpenty's profile

21st Nov 2015, 11:22 AM

HeSerpenty

Haha yes... somehow I think it hurt the tree more than it hurt him lolol

view DLKmusic's profile

20th Nov 2015, 6:01 PM

DLKmusic

in a word..... OOOOOF!!!!!!!!!

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 11:37 AM

HeSerpenty

BIG OOF!! Lolol

view Confettirainbowpony's profile

20th Nov 2015, 7:15 PM

Confettirainbowpony

NooooooooooHIZRUKSTAHP!! '8O Aaaaaahh Keymen, you should have guessed that wouldn't stop him for long...eep!!
Ah well...

Have fun on vacation and happy Turkey day!! (∩_∩) and your action scenes are great! <3

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 11:39 AM

HeSerpenty

Haha I agree but to keymens defense it really looked like it had worked for a second there!! Lolol

Thank you my friend!!! I am having fun but I do miss this crazy Internet place and all you guys too x'D

view Slim Kittens's profile

20th Nov 2015, 8:03 PM

Slim Kittens

Poop, indeed.

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 11:40 AM

HeSerpenty

Big steamy pile of it!! Hahaha

view CiciEnixa's profile

20th Nov 2015, 8:32 PM

CiciEnixa

Hahahahahaha Poooop XDDD

Ah man, I didn't know Keymen could pull off Ty Lee shizznits. Now that I'm seeing it, though, it works pretty well for him. Go Keymen, please tell me you're as flexible as Ty Lee, because that punch will huuuurt~

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 11:43 AM

HeSerpenty

Hahaha Keymen can pull off all kinds of crazy shiz!!! Oooo but I don't know if he's as flexible. ...thaaat punch probably hurt o__O

Btw NICE AVATAR CICI I SEE WHAT YOUR DOING THERE LOL

view Zor15's profile

20th Nov 2015, 8:53 PM

Zor15

Oh dang Keymen and ouch.

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 11:44 AM

HeSerpenty

Haha I'm sure one day they'll both sit around and laugh at this? Heheh

view junoro's profile

20th Nov 2015, 11:54 PM

junoro

Haha, aw poop indeed, Keymen! This is a fun page, despite Keymen getting stabbed like that... action scenes really spice things up! I hope you have a nice vacation!

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 11:48 AM

HeSerpenty

Thank you so much! Yes this kind of action hasn't been all too common yet but it will be! So I got a little practice in hehe x'D

view Alicia's profile

21st Nov 2015, 9:35 AM

Alicia

At least Keymen didn't get the "Barron" treatment. lol A punch to the gut is better than a punch to the... someplace else. X'D

I'm liking these action scenes, Serpy! I envy your ability to draw them! <3

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 8:29 PM

HeSerpenty

Aw thanks man!!! Action scenes are haaaard. Lolol thank GOODNESS he didn't Get the Barron treatment x'D. Poor Barron hahahaha

view alston123's profile

21st Nov 2015, 11:18 AM

alston123

I hope you have a good time. ^_^
On a scale from one to ten, definitely a twelve.

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 8:30 PM

HeSerpenty

Haha I'd say you're right about that x'D. And thank you!!!

view gideonland's profile

21st Nov 2015, 2:28 PM

gideonland

I was bout to be like "Aw, yeah! What I told yall??" Keyman's no joke, with the skillful take down... but then Hizruk gets back up?!
More please!

But have fun on your trip!

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 8:39 PM

HeSerpenty

Haha yes it would have been a quick, easy take down.....on anyone else heh. For a second it looked like it worked though!

Thank you I'm having fun so far! But! Got that next page started on... what's that white stuff? Paper? Lolol yea that's it!

view Xylas_Incarnum's profile

21st Nov 2015, 2:30 PM

Xylas_Incarnum

I'm going to bet... Far less than if anyone else was in that position for reasons shown next page or later.

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 8:42 PM

HeSerpenty

Hehehe that is interesting! I do hope the next page will satisfy :3

22nd Nov 2015, 10:22 AM

JollyPayton

Yeah, action!!! :D

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 8:43 PM

HeSerpenty

FINALLY!! lol buuut I promise it will be more common :3

view Matt Knab's profile

22nd Nov 2015, 5:44 PM

Matt Knab

Eep. Claw proof vest, I hope?
Gulp.

view HeSerpenty's profile

22nd Nov 2015, 8:44 PM

HeSerpenty

Hahaha yeeea that didn't look too good x'D

22nd Nov 2015, 9:08 PM

PearOfDiscord

Whoo, perspective and action scenes!

So is Keymen's Vulcan-nerve-pinch-thingy common Serpently knowledge, or did he pick that up while traveling around? I'm actually rather surprised by how light on his feet Keymen is, considering that he doesn't look like he's all too healthy with the scars and the medicine.

Oh, and enjoy your break Serpenty!

view HeSerpenty's profile

23rd Nov 2015, 11:14 AM

HeSerpenty

Hehe yes! Those things are not common knowledge for sure... he learned LOTS of things while he was traveling around. We get glimpses of things, as readers, that Keymen wouldn't let anyone else see if his life depended in it.... like his need for that medicine and all those scars :3. More on those to come!! Poor tortured individual x'D

view Damatris's profile

23rd Nov 2015, 7:36 AM

Damatris

Whooooooo! This is awesome page! <3 Actually all you latest pages are even more amazing than usually.

view HeSerpenty's profile

23rd Nov 2015, 11:16 AM

HeSerpenty

Aw thank you so much aunty! !! That is great to hear because i always hope the pages get better as I go on instead of the same or... WORSE lolol

26th Nov 2015, 7:14 PM

Guesticus

Hey Hizzy, KNOCK IT OFF, WILLYA? Sheesh!

view HeSerpenty's profile

27th Nov 2015, 12:55 PM

HeSerpenty

I KNOW RIGHT?! Calm the heck down! Lolol

view azureXtwilight's profile

30th Nov 2015, 2:48 AM

azureXtwilight

Omg this is just the best cliffhanger so far! But I knew Keymen issss gonna make it somehowww

view HeSerpenty's profile

4th Dec 2015, 8:26 AM

HeSerpenty

Thank you!!! That Keymen is so tricksy, I'm suuure he'll be alright X'D

I hoped it would be enough of a cliffhanger to tie everyone over til I could get back XD

view HapyCow's profile

2nd Dec 2015, 2:38 AM

HapyCow

Oh no I caught up to here?! Dangit! XD AHHH KEYMEN!!! T_T I hope he's okay

view HeSerpenty's profile

4th Dec 2015, 8:26 AM

HeSerpenty

I hope so too! He's uh.. kinda important XD. DANGIT HIZRUK lolol

view Centcomm's profile

4th Dec 2015, 1:06 AM

Centcomm

Really nice moves there Well done on the action serpenty

view HeSerpenty's profile

4th Dec 2015, 8:27 AM

HeSerpenty

Thank you Centy!! Hasn't been a lot of this kinda action yet but there WILL be so I better get decent at it XDD

view Sleeper's profile

17th Feb 2016, 6:33 PM

Sleeper

Keyman has mastered the sword hand! His Kung Fu is strong. Not so great against super rage strength though.

view HeSerpenty's profile

18th Feb 2016, 4:17 PM

HeSerpenty

Lolol indeed............ there is not much that can stand against THIS kinda super rage strength that's fo sho! Heh... at least now Key KNOWS X'D... and knowing is half the battle lolol

rate this page: X X X X X
average rating: 5
post a comment